פרס דיוויד ובטי המבורג היוקרתי של האגודה האמריקאית לקידום המדע הוענק לד"ר טארק אבו חאמד, מנכ"ל מכון הערבה ללימודי הסביבה

מכון הערבה ללימודי הסביבה מודיע בגאווה כי ד"ר טארק אבו חאמד, מנכ"ל המכון, קיבל את פרס דיוויד ובטי המבורג לדיפלומטיה מדעית של האגודה האמריקאית לקידום המדע (AAAS).

הפרס, הנחשב לאחד היוקרתייים בעולם בתחום זה, הוענק לד"ר אבו חאמד עבור פועלו יוצא הדופן להגברת שיתוף פעולה ישראלי – פלסטיני בתחומי המדע והסביבה. הפרס הוענק בכנס השנתי שקיימה האגודה בדנבר, ארצות הברית, בהובלת נשיא האגודה, קית' יאמאמוטו, ובהשתתפות בכירים וחוקרים מתחומי המדע והאקדמיה מארצות הברית והעולם.

ד"ר קית' יאמאמוטו (משמאל), נשיא AAAS, מעניק לד"ר טארק אבו חאמד (מימין) את פרס פרס דיוויד ובטי המבורג של האגודה האמריקאית לקידום המדע לשנת 2024. קרדיט: Robb Cohen Photography & Video

ד"ר אבו חאמד הוא הישראלי הראשון אי פעם המקבל את הפרס, בסך עשרת אלפים דולרים, המוענק מדי שנה ברציפות מאז 1992. השנה הוענק הפרס לשבעה זוכים מרחבי העולם בקטגוריות שונות.

ד"ר טארק אבו חאמד, לאחר קבלת הפרס:

"אני גאה ונרגש לקבל את פרס דיוויד ובטי המבורג, אשר לאורך חייהם דגלו בשימוש במדע וברפואה כאמצעים לקידום זכויות אדם, שלום ושוויון. קבלת הפרס מחזקת את האמונה שלנו להמשיך במאמץ להפוך את המזרח התיכון לטוב יותר עבור כל העמים החיים בו. למרות הנסיבות הקשות, נמשיך במכון הערבה לפעול יחד ולהאמין שהתקווה תנצח, ולקדם שלום וקיימות באמצעות דיפלומטיה מדעית ושיתופי פעולה סביבתיים חוצי גבולות."

במסגרת ראיון שנערך עימו בירחון של AAAS, אמר ד"ר אבו חאמד:

"זו המשמעות של דיפלומטיה מדעית – שימוש בשפתו הגלובלית של המדע כדי לקרב בין אנשים. המשתתפים בתוכניות שלנו נחשפים לאדם שבאחר, ובונים מערכות יחסים ארוכות טווח עם אנשים מכל האזור. זוהי משימתנו כבר שנים ארוכות, אולם הפרס הגיע בזמן ייחודי, והוא מחזק את הרצון שלי להחזיק בתקווה לשלום. אנו מעריכים את ההכרה הזו בעבודתו של מכון הערבה."

קישור לראיון המלא עם ד"ר אבו חאמד בירחון Science Diplomacy.